Vaniljmuffins ▲

Idag efter jag och Jenny varit ute och fotat en ny header åt henne så gick vi hem till mig och bakade vaniljmuffins! De blev otroligt goda och jag vart förvånad att det var så himla lätt att göra dem!
 
Du behöver: 
200g margarin
2dl vetemjöl
2dl strösocker
2ägg 
1tsk bakpulver 
2tsk vaniljsocker
 
Så här gör du:
 
Börja med att slå på ugnen på 200 grader över och under värme. Börja med att smälta 200g margarin i en kastrull. Ta sedan fram en bunke och häll i 2dl strösocker. När margarinet har smält så häller du ner det i samma bunke som sockret och vispar med en elvisp. Ha sedan i 2tsk vanilj socker och 2ägg och vispa ordentligt. Häll sedan i 2dl vetemjöl och 1tsk bakpulver och vispa om! 
 
Muffins blir bäst enligt mig om man bakar dem i en sådan muffinspanna. Allt du behöver göra är att lägga ner en muffins form sen fylla upp med smet till ungefär till hälften av formen. Sen skjutsar du in dem i ugnen i ungefär 10-15 minuter!
 
Det blir olika många muffins beroende på hur stor muffinspanna du har och om du gör med formar direkt på plåten eller i en sådan form. Jag och Jenny fick till det så det blev 8 stora och saftiga muffins! Bon Appétit!
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar









Matbloggstoppen