Varför tar man inte bara tag i sitt liv▲

Om jag ska jämföra 1'a året på gymnasiet mot 2'a året på gymnasiet så kan man säga att jag har det mycket lugnare med läxor. Läser inte längre samhällskunskap, psykologi, naturvetenskap eller historia nå mer så de är ju trots allt 4 ämnen mindre. Dessa har då ersätts med mediekunskap, retorik och journalistik där vi mest sitter i photoshop, gör filmer, redigerar, skriver och diskuterar. Annars så flyter alla ämnen och inlämningar på tycker jag. Idag t.ex. så har jag haft 1 timmes språk på datorn med min franska lärare gjort klart 5 feta uppgifter på franskan tills nästa vecka, skrivit och skickat in min hälsodagbok på idrotten. Igår hade jag skrivit klart vad jag hade gjort för att motionera i 5 veckor till att ha skrivit en massa onödigt haha.. sen så skrev jag även klart en krönika som vi egentligen ska skriva i morgon på lektionen men då kan jag bara sitta och ta de lite lugnt istället. 
 
Kände nu när jag läser detta att det var ett otroligt tråkigt inlägg men jag kände även att jag var tvungen att skriva ut lite grann om skolan.
 
Annars så har jag dans i morgon och de börjar dra ihop sig mot uppvisning snart. Är inte så himla spänd för årets danser då ingen av dom precis är min "stil". Men innan så ska jag försöka hinna ner till Kappahl innan Ida slutar så jag får hälsa lite på henne *igen* sen ska jag även köpa en födelsedagspresent till mor min som fyller år nästa vecka. 
 

 
 
 


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar









Matbloggstoppen