Före & Efter▲

Har fått de här frågorna ganska ofta nu på sistone "Hur redigerar du dina bilder", "Blir dina bilder bra direkt i kameran", "hur får du så mycket kontrast" m.m. De är frågor som har dykt upp vardagligen under en tid och tänkt skriva ett kortare inlägg nu men även göra en uppdaterat "hur jag redigerar mina bilder" video igen. 
 
 
De jag börjar med först är väl att öppna bilden i Photoshop CC som jag använder mig av. Sen fixar jag lite med ljus, kontrast i Camera Raw. Efter de så brukar jag fixa i Curves verktyget, Levels verktyget samt lägga på Solid colour i antingen blått, rosa eller gult beroende på vad för sorts bild jag har tänkt att redigera! 
 
Kommer som sagt lägga upp en video inom kort och förklara lite mer exakt hur jag gör och vad för knep man kan använda sig av.
 

 
 


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar









Matbloggstoppen